loading...
دانشجویان مهندسی پیام نور شمیرانات
ورود به انجمن سایت

آخرین ارسال های انجمن
محسن فکوری بازدید : 1527 جمعه 11 فروردین 1391 نظرات (0)

اتوسکوپ (Otoscope) يا اوريسکوپ (Auriscope)، 


نام وسيله‌اي پزشکي است که براي مشاهده داخل گوش از آن استفاده مي‌شود. پزشکان از اين وسيله به منظور غربالگري برخي بيماري‌ها در معاينات دوره‌اي معمول و يا بررسي برخي شکايات مرتبط با سيستم شنوايي استفاده مي‌کنند. با کمک اتوسکوپ مي‌توان گوش خارجي و مياني را مورد معاينه قرار داد.
اتوسکوپ از يک «دسته» و يک «سر» تشکيل شده است. «سر»،‌ حاوي يک منبع الکتريکي توليد نور و يک عدسي با قدرت بزرگ‌نمايي کم است. انتهاي قدامي اين وسيله داراي ناحيه‌اي به منظور اتصال يک اسپکولوم پلاستيکي براي ورود به داخل مجراي گوش مي‌باشد.

برای مشاهده متن کامل به ادامه ی مطالب رجوع کنید
محسن فکوری بازدید : 987 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

دستگاه گام شمار 



مفاهيم پايه
گام شمار يا در اصطلاح pedometerاز دو كلمه (ped(o بــه مـعـنــي پــا و meter بــه معنـي سنجيـدن و انـدازه‌گـيـري تشكيل شده است و در كل به معني وسيله اي به منظور سنجش و شمارش قدم ها است.


 
برای مشاهده متن کامل به ادامه ی مطالب رجوع کنید

 

محسن فکوری بازدید : 763 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (0)

لارينگوسكوپ 


نویسنده: مهندس فرشته ارادی زارع (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران)

حنجره (Larynx) قسمتي از راه هوائي است كه بين دهان و ناي (Trachea) قرار دارد و به عنوان "تارهاي صوتي" نيز شناخته شده است. زماني كه بيمار به تنفس مصنوعي نياز دارد، يك لوله به نام "لوله داخل شونده به ناي" از طريق دهان يا بيني، وارد ناي مي‌شود. وقتي لوله كاملا درون ناي قرار گرفت، پزشك با استفاده از لارينگوسكوپ، زبان را به آرامي به سمت بالا هدايت مي‌كند تا بتواند از درستي مسير لوله و هدايت صحيح لوله به سمت ريه‌ها اطمينان حاصل كند.‌ لارينگوسكوپ شامل دو بخش است: دسته و تيغه.

 
 
برای مشاهده متن کامل به ادامه ی مطالب رجوع کنید

 

محسن فکوری بازدید : 890 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)

امروزه تنوع دستگاه های اتو آنالایزر بیوشیمی، انتخاب آنها را برای مصرف كننده مشكل کرده است و از آنجا كه استفاده بهینه از تجهیزات در آزمایشگاه های تشخیص طبی، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و گاهی مشاهده می شود كه دستگاه هایی خریداری می شوند كه به اندازه ظرفیت آنها استفاده نمی شوند یا امكان استفاده از آنها در كشوری نظیر ایران پرهزینه بوده و مقرون به صرفه نیست، لذا نكته حائز اهمیتی كه باید در نظر گرفته شود این است كه دستگاه انتخابی باید برای برآورده كردن نیازهای كیفی و كمی یك آزمایشگاه مناسب بوده و حداقل هزینه مصرفی را داشته باشد. 

مهارت کارکنان، تجربه آنها، تعداد و تنوع تست های روزانه،  خدمات پس از فروش توسط شركت سازنده و فروشنده از جمله فاكتورهای ضروری در انتخاب یك دستگاه اتو آنالایزر بیوشیمی مناسب، هستند.
دستگاه های پیچیده با لوازم مصرفی گران قیمت و سیستم های بسته كه فقط با معرف ها و مواد مصرفی كمپانی سازنده كار می كنند، برای كشورهای در حال توسعه نظیر ایران مناسب هستند. دستگاه های اتوآنالایزر پیشرفته با سیستم باز با پیچدگی كمتر و نرم افزار ساده و در عین حال كامل ارجحیت داشته و توصیه می شوند.
در ادامه سعی شده است كه مهم ترین ملاحظات فنی انتخاب یك اتو آنالایزر بیوشیمی به صورت خلاصه بیان شود:

متن کامل در ادامه ی مطلب

محسن فکوری بازدید : 1101 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (0)

حدود  1/3 ميليون نفر‌ ‌در سراسر جهان به دليل نارسايي مزمن كليوي نيازمند دياليز هستند. شمار معدودي از‌ ‌اين بيماران تحت پيوند كليه قرار مي‌گيرند و كليه اهدايي كمياب است‌. بنابراين نياز به دستگاهي مصنوعي جهت رفع نياز بيماران كليوي احساس مي شد.  كليه ي مصنوعي پوشيدني (WAK) ، خطر انتقال عفونت ناشي از دستگاه هاي همودياليز را كاهش داده و از مراجعات مكرر به مراكز دياليز جلوگيري مي‌كند.  علاوه بر اين، طراحي منحصر به فرد آن به شكل يك كمربند، راحتي بيمار و  افزايش فعاليت هاي روزانه او را به دنبال دارد.

به ادامه ی مطالب رجوع کنید

 

محسن فکوری بازدید : 1002 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (3)

 

پژوهشگران دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ساخت نانوذرات حاوی داروی حل کننده لخته (ترمبولیتیک)  و انتقال آن توسط پرتوی لیزر به درون لخته،  در مرحله آزمایشگاهی موفق شدند روش جدیدی را برای پاکسازی کامل رگهای گرفته کرونر قلب  معرفی کنند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیركبیر، پروفسورسید محمد عترتی خسروشاهی، استاد دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به فعالیت های مختلف علمی آزمایشگاه لیزر ونانو بیوفتونیک گفت: یکی از بخش هایی که ما در آن تمرکز کردیم، درمان بیماریهای عروق کرونر برای پیش گیری از سکته قلبی است.وی افزود: لیزر روش مناسبی برای درمان بیماری های گرفتگی عروق کرونری به شمار می رود ولی مشکل آن باقی ماندن بقایای لخته در دیواره رگ است. بنابراین طرح تلفیق تابش پرتو لیزر و نانوذرات حاوی دارو در این آزمایشگاه مورد نظر قرار گرفت.به ادامه ی مطالب رجوع کنید

 

Double cross بازدید : 772 پنجشنبه 03 فروردین 1391 نظرات (0)

نيروگاه هسته‌اي جديد

 

چين اعلام كرد كه نخستين نيروگاه هسته‌اي جديد خود را در منطقه شمال شرق اين كشور احداث مي‌كند .

 

به‌نوشته روز جمعه روزنامه "جوانان پكن"، "جانگ گوا بائو" معاون كميسيون توسعه و اصلاحات چين روز گذشته به خبرنگاران گفت كارهاي آمادگي براي ساخت نيروگاه هسته‌اي "خونگ يانخه" انجام شده است  .

 

به ادامه مطالب رجوع کنید

تعداد صفحات : 37

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته ی تحصیلی شما؟
    مهمان صندلی داغ این ماه می خواهید کدام یک از اعضای سایت باشند؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 257
  • کل نظرات : 213
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5840
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 331
  • بازدید ماه : 2,953
  • بازدید سال : 35,158
  • بازدید کلی : 2,129,188